De bibliotheek op school

Leuke boeken, informatie voor spreekbeurten en links naar betrouwbare websites zoals bijvoorbeeld School-tv: onze nieuwe schoolbibliotheek heeft het allemaal. Deze eigentijdse bibliotheek maakt lezen leuker, maar helpt ook om te leren zoeken en samen te werken bij het zoeken.

Past bij huidige generatie kinderen
Basisschoolkinderen groeien op met smartphones en internet. Ze zijn vaak nog handiger met deze ‘nieuwe media’ dan wijzelf en ze zijn ook een andere manier van informatie vinden gewend. Met Google vind je bijvoorbeeld snel informatie voor werkstukken en spreekbeurten. Maar is deze informatie actueel en betrouwbaar? De informatie uit ons nieuwe computersysteem van de schoolbibliotheek is dat zeker! Dus veilig zoeken naar kennis die up-to-date is. En bovendien biedt de schoolbibliotheek ook boeken of tijdschriften als aanvulling op online informatie.
Via het systeem ‘V@school’ (lees: vie-at-school, de naam van het nieuwe systeem) kunnen de kinderen op een eenvoudige en speelse manier informatieve en leuke boeken en andere informatie vinden. Bijvoorbeeld op thema of verschillende boekentips.